31.1.10

Takdir itu takdir ajalku



almari berzip biru itu ciptaan indah

carik di tepi sekurun yang lalu
namun utuh,masih ia tetap disitu

pada lipas2 dan arnab kecilku juga kucing comel yang gebu2,
berbahagialah kalian
sesungguhnya seluruh kamu
adalah sahabatku,benar2 sahabat
kala sunyi siang mahu sepi malam ku
kala girang tawa mahu gundah jiwa ku

namun takdir ini umpama mimpi
sekali ia tiba aku tepana antara pasrah dan enggan percaya
ngongoi ku bagai anak kucing kehilangan ibu
aku panik mendetik waktu
waktu nyawa diambil tuhan

ya sahabat!
takdir itu takdir ajalku
lalu hartaku yang satu itu
almari berzip carik2 biru
aku tinggalkan saja ia di situ

jadi,
selamat tinggal semua
aku pergi dulu

tunggu...!!

ohh...sesungguhnya aku masih belum mahu
sesal ku tak sudah2
akhir nanti nasibku belum tentu
kerna aku umat yang lalai
masih kah ada ruang?masihkah ada sisa?masihkah ada belas ihsan dariMu?
telah terlambat benar kah aku?

oh tuhan...kau terimalah taubatku...

No comments: